Skip to main content

ציור בטבע

שבילי הטיול בארץ נועדו להליכה ולרווחת הקהל המטייל. לעתים אפשר לראות בהם ציירים או חובבי אָמנוּת שיוצאים לטבע לצייר את המציאוּת כפי שהיא נגלית לעיניהם. אבל, לא רק ציירים יכולים להפיק עניין והנאה מרישום בטבע. איור מתוך התבוננות יכול לחדד התמקדות בפרטים ושאילת שאלות על אודות יצורים חיים ותופעות שונות.

קרדיט: PikiWiki

מתארגנים לקראת יציאה –תוכלו להשיג כַּן ציור או לחבֵּר את דפי הציור למשטח קשיח באמצעות אטבים. מומלץ להצטייד במגוון אמצעי רישום: עפרונות או טושים שחורים, עפרונות צבעוניים או צבעי פסטל ואקוורלים. כל אמצעי ציור יאפשר הֶדְגשים אחרים –חודים דקים יעודדו דיוק בפרטים, שימוש בצבע שחור בלבד יזמן מתן ביטוי לצורות ולטקסטורות.
בוחרים אובייקט לתיעוד–פרח, סלע, עלה, צמח, עץ, חרק או דשא. כל פריט יכול לעניין. אם תבחרו לאייר את הנוף תוכלו לצייר את האווירה ולוותר על הדיוק בפרטים. אם תבחרו בפרט קטון כדאי להתבונן בו באמצעות זכוכית מגדלת ולגלות פרטים נוספים.
בוחרים מאיפה מתחילים לצייר –אם בחרתם להתמקד בפרח, קוץ או שיח תמיד מומלץ לחשוב מאיפה כדאי להתחיל לצייר אותו. כך הילדים יוכלו להתייחס לשמות של חלקי הפרח ולזווית הראייה המועדפת.
במהלך הציור ולאחריו תוכלו להשוות בין הרישומים והציורים של חברי המשפחה –מה הם בחרו לצייר? מה היה תהליך עבודתם? מה היה קשה עבורם לצייר?
על תרומתו של האיור המדעי בגיל הרך - איור מדעי הוא תוצר גרפי המתאר עצם. מטרת האיור לחשוף מידע על אותו עצם. בעבר נהגו תלמידי הפקולטות הקשורות למדעי החיים, בתחומי בוטניקה, זואולוגיה ואנטומיה, לצייר בצורה מדויקת את הפריטים שאותם למדו (לדוגמה חתכים של צמחים או צמחים שלמים). איורים אלה מתארים, ממחישים ומדגימים רעיונות, עקרונות ותהליכים מדעיים. כיום ייצוגים אלה נגישים במדיות דיגיטליות ואינם נחוצים ללימוד הסטודנטים. לעומת זאת ילדים צעירים הבונים את הייצוגים של העולם יכולים להפיק תועלת מיצירה של תוצרים גרפיים המייצגים את המציאות כפי שהיא נגלית לעין. רישום מתוך התבוננות יחדד מיקוד בפרטים ויאפשר את הרחבת השיח בין בני המשפחה על ידי העלאה של הידע הקיים בצורה אינטואיטיבית לרמה מפורשת. 



נוצר בתאריך: 30/04/17
עודכן בתאריך: 30/04/17