Skip to main content
header

מפגשי מדע לבתי ספר יסודיים

בדפים אלה תוכלו למצוא מידע רב: מטרות, נושאים ופעילויות מומלצות לפני ואחרי ביקור.

אנו ממליצים לקרוא את המידע כאשר מתכננים את הביקור במוזיאון. המידע יעזור לכם להתכונן למפגש ולהכין את התלמידים, ועל ידי כך לשפר את חווית הביקור ולהפיק ממנו יותר.

להורדת קטלוג המפגשים והפעילויות בפורמט PDF.

ליצירת קשר בנוגע למפגשי מדע במוזיאון וביקור קבוצות, הקליקו כאן

א'-ב':

על גלגלים לפרטים המלאים

לאן שרק נביט סביבנו נמצא גלגלים - בשעונים מכניים, באופניים, במכונות, במכשירים.

מתאים לתכנית הלימודים לתחום טכנולוגיה : עולם מעשה ידי אדם.

להסתכל אחרת לפרטים המלאים

תאורות מיוחדות, צללים והבזקים, מצלמות וידאו ועיבוד ממוחשב למה שמצולם מגלים למבקרים פנים חדשות של עצמם ושל תופעות שונות.

מתאים לתוכנית הלימודים לתחום טכנולוגיה: מידע ותקשורת, קליטה ואיסוף מידע.

עיניים לעולם - לפרטים המלאים

האם מה שרואים דרך עין אחת דומה למה שרואים דרך שתי עיניים?

מתאים לתכנית הלימודים במדע וטכנולוגיה, לתחום חומרים ואנרגיה: מקורות אור

הורים וילדים טועמים מדע - לפרטים המלאים

סדנאות חווייתיות: הורים וילדים משתפים פעולה בגילוי וחקר בסביבה מוזיאלית (פירוט בקישור)
פעילויות חווייתיות המתאימות גם לילדי כיתות א'-ב'

ג'-ו':

על קרקע מוצקה - לכיתות ג' - לפרטים המלאים
מתאים לתכה"ל בחקלאות וסביבה

התלמידים יתנסו במיון חווייתי של קרקעות בהתאם למאפיינים שלהן ויכירו את חשיבות התכונות של הקרקעות לגידולים חקלאיים שונים. הם יכינו לעצמם עציץ- מבחנה עם תערובת קרקע אישית וזרע – מזכרת לבית, ויפעלו עם מוצגים בתערוכה "שדות המחר".
 

עיניים לעולם לפרטים המלאים

האם מה שרואים דרך עין אחת דומה למה שרואים דרך שתי עיניים?

מתאים לתכנית הלימודים במדע וטכנולוגיה, לתחום חומרים ואנרגיה: מקורות אור


מדע ובילוש - לפרטים המלאים

במהלך עבודתם נעזרים גם המדען וגם הבלש במיכשור טכנולוגי ובשיטות חקירה המבוססות על ידע מדעי ועל דרכי עבודה מעולם המדע.

מתאים למיומנויות של טיפול במידע בתחומי המדע והטכנולוגיה.

 

אוויר אוויר - לפרטים המלאים

כיצד אנו עומדים בלחץ האוויר שמופעל עלינו? נכניס ביצה לבקבוק מבלי לגעת בביצה, ניפעל עם מוצגים בנושא אוויר, נחקור את תכונות האוויר ואת כוחו.

מתאים לתכנית הלימודים במדע וטכנולוגיה: תכונות של חומרים: אוויר.
תמיכה בהתנסויות מרכזיות במדע וטכנולוגיה.
 

מבנים בירושלים - לפרטים המלאים
 

לכיתות ד'-ו'
במפגש נתבונן במבט חוקר על מבנים בירושלים, נכיר עקרונות מדעיים
והנדסיים במבנים ונעמוד על ביצים.
בפעילות סדנאית נתכנן ונבנה תוצר בעזרת קשיות.
ניתן לשלב את הפעילות במוזיאון במסגרת תכנית "המסע לירושלים", בתמיכת מינהל חברה ונוער.



קסם או מדעלפרטים המלאים

לכיתות ד'-ו'
מפגש העשרה. מתאים גם כביקור ראשון במוזיאון או במסגרת טיול.
רוצים למזוג מים מכד שלעולם אינו מתרוקן? האם אפשר לגרום למיץ לשנות את צבעו? האם יש לכם אומץ לקרוא בספר הבוער ואיננו אוכל? ומה בין קסמים למדע? כל זאת והרבה יותר, במפגש "קסם או מדע".

 

אל החלל ובחזרה - לכיתות ה' -לפרטים המלאים
מתאים לתכה"ל במו"ט: מדעי כדור הארץ והיקום; טכנולוגיה.

איך משגרים חללית ואיך מנחיתים אותה בשלום? במה נבדלים כוכבי הלכת במערכת השמש?
מפגש עתיר התנסויות מאתגרות, המשגר את סקרנותם של התלמידים אל החלל ומחזיר אותם, סקרנים אף יותר.

תמיכה בהתנסויות מרכזיות במדע וטכנולוגיה.



חומרים ואנרגיה - לפרטים המלאים

מפגש המדע יציג היבטים מדעיים וטכנולוגיים של נושא הקיימות.

מתאים לתוכנית הלימודים במדע וטכנולוגיה, לתחומים מדעי החומר וטכנולוגיה - אנרגיה; וכן לתחומים אקולוגיה, סביבה וקיימות.
תמיכה בהתנסויות מרכזיות במדע וטכנולוגיה.

רואים קולות - לפרטים המלאים

תקשורת מעסיקה ילדים. איך מעבירים מסרים בלי מלים? האם ניתן להעביר קולות באמצעות אורות?

מתאים לתוכנית הלימודים לתחומים מדעי החומר וטכנולוגיה: אור וקול, ראיה ושמיעה, מידע ותקשורת.

תומך בהתנסויות מרכזיות. לתלמידי ירושלים- ניתן להזמין תוכנית רחבה הכוללת גם שתי פעילויות בביה"ס בתמיכת משרד החינוך


חשמל ואלקטרומגנטיות - לפרטים המלאים

האם אפשר להדליק נורה בלי לחברה לשקע חשמלי? איך מפיקים חשמל בעזרת מגנט?

מתאים לתוכנית הלימודים לתחומים מדעי החומר וטכנולוגיה: אנרגיה חשמלית, אלקטרומגנט ועולם מעשה ידי אדם.
תמיכה בהתנסויות מרכזיות במדע וטכנולוגיה.

 

עוד פעילויות לבתי ספר יסודיים

אמץ מוצג - לפרטים המלאים

תוכנית ייחודית של התנסות וחקר, לקידום תהליכי הוראה ולמידה באמצעות פרויקטים (לב"פ).

נוצר בתאריך: 19/03/08
עודכן בתאריך: 05/09/18