Skip to main content

להבין מדע

סמינר בת-שבע, כינוס בינלאומי, 19-24.11.2000

תקצירי ההרצאות שניתנו בסמינר :

•  ברכות - פרופ' יעקב זיו
•  פתיחה - מיה הלוי
•  נייר עמדה "להבין מדע"
•  קידום הבנת המדע בקרב הציבור הרחב - פרופ' חנוך גוטפרוינד


שער 1: מדע ותקשורת

"The medium is the message. This is merely to say that the personal and social consequences of any medium - that is, of any extention of ourselves - result from the new scale that is introduced into our affairs by each extension of ourselves, or by any new technology."
(Marshall McLuhan, Understanding Media, 1964).

•  צרכים מיוחדים בכתיבת מדע פופולרי - פרופ' רסל סטנרד
•  הבעייתיות של החשיפה התקשורתית - מרית סלוין
•  ספרות מדע פופולרי בישראל - פרופ' יששכר אונא
•  "מדען קוקסינל מצא גן להומוסקסואליות", מה מעניין את העיתונות? - תמרה טראובמן


שער 2: תפקיד מוזיאוני מדע

"The museum is no longer, if ever it was, an institution innocently engaged in the processes of the collection, conservation, classification and display of objects. On the contrary, it is one among many components in a complex array of cultural and leisure industries, no longer certain of its role, no longer secure in its identity, no longer isolated from political and economic pressures or from the explosion of images and meanings which are, arguably, transforming our relationships in contemporary society to time, space and reality."
(Roger Silverstone; The medium is the museum: on objects and logics in time and space; Museums and the public understanding of science, 1992.)

•  בעד הידע המדעי (המוזיאונים החדשים) - פרופ' חורחה ווגנסברג
•  עקרונות היסוד של מוזיאולוגיה מדעית מודרנית - פרופ' חורחה ווגנסברג
•  מוזיאוני מדע - פרופ' פיטר הילמן
•  מוזיאונים בבריטניה ובאירופה - פרופ' מלני קווין
•  המוזיאון הלאומי למדע, תכנון וטכנולוגיה - פרופ' ניצה מושקוביץ-הדר
•  גן המדע ע"ש קלור במכון ויצמן למדע - ד"ר משה רישפון
•  מוזיאון המדע ע"ש בלומפילד ירושלים - מיה הלוי


שער 3: הפצת מדע

•  ארגוני רישות אירופאים - ד"ר מלני קווין
•  מה הציבור צריך לדעת על המדע? - ד"ר טל גולן
•  מה אנו יכולים לעשות למען ילדים מוכשרים? - פרופ' דוד ברנדון
•  מסגרות נוער שוחר מדע כחוד החנית של החינוך המדעי הלא-פורמלי - ד"ר יעל גבריאלי
•  תחרויות מדעיות - האם האתגר מעורר עניין? - ד"ר נטע מעוז
•  מצוינות במדעים כקטליזטור לשינוי פדגוגי - ד"ר אבי בנבנישתי
•  למידה ושינוי עמדות כלפי המדע והטכנולוגיה בעקבות ביקור במוזיאון - יוסי אסטרייכר וחווה קונטיני
•  יצירת חיבור בין למידת מדעים פורמלית ולא-פורמלית - ד"ר שרמן רוזנפלד
•  מדע בחבל ארץ "שכוח אל" - אורי אלון
•  האם המדע מסוכן? - פרופ' לואיס וולפרט
 

נוצר בתאריך: 28/04/08
עודכן בתאריך: 16/01/17