Skip to main content

המחשב במשימות חשיבה

נושא מרכזי שמעסיק חוקרים בתחום הבינה המלאכותית הוא כיצד ניתן לתכנת מחשבים לבצע משימות שכרוכות בניתוח מושכל של בעיות והסקת מסקנות. שניים מהתחומים בהם יש הישגים נאים הם פיתוח תוכנות למשחקי מחשבה כמו שחמט, ופיתוח צ'אטבוטים – תוכנות שמשוחחות עם בני אדם בשפה טבעית.

כידוע, מחשב רב עצמה שנבנה במיוחד לשם כך ניצח בשנת 1996 את אלוף העולם בשחמט; אולם אפילו מחשבים פשוטים יותר – כאלה שיש לכם בביתכם – יכולים לשחק בהצלחה מגוון משחקים ברמה סבירה בהחלט.

בשנת 2011 פיתחה IBM מחשב בשם "ווטסון" שזכה במקום הראשון במשחק Jeopardy ("מלך הטריוויה") בטלוויזיה, משימה שנחשבת קשה במיוחד עקב הידע וההבנה הרחבים שהיא מחייבת.

בתחום הצ'אטבוטים ההתקדמות איטית יותר, אולם יש כבר יישומים מעשיים רבים למערכות מחשב שמתקשרות בשפה טבעית. אפילו טלפונים סלולריים מכילים תוכנות שמסוגלות לקבל הוראות קוליות מבני אדם, ובחזית המחקר קיימים יישומים חזקים הרבה יותר.

  • ELIZA
  • איקס מיקס דריקס
  • ווטסון
  • מה זה "חישוב"?
  • גבולות החישוביות
  • הצפנה
  • המחשב, המוח והמחשבה
    • המחשב במשימות חשיבה
      • ELIZA
      • איקס מיקס דריקס
      • ווטסון
    • מבחן טיורינג
    • האדם לעזרת המחשב
  • אלן טיורינג, האיש ופועלו
  • מדעי המחשב משנים את עולמנו

 

אודות ותודות מפת האתר התערוכה במוזיאון
פותח ע"י Reasonat | עיצוב:128cm | תנאי השימוש באתר